Friday 9 May 2014

Selamat hari bonda : Aip

Sepi aku sendiri,
Dikamar yang dingin,
Disudut dimensi sedih dan sunyi...

Layu jasad ini,
Mencoret kesepian yang kurasa hanya dapat dirasa melalui tulisanku bukannya melalui nadaku..

Jika rasa rindu ini aku luahkan,
Pasti !
airmata yang kubawa bersama sedu dan layu aku bernada.

Dikamar sepi ini,
Biarlah aku bermonolog dalaman yang kurasa itu perlu untuk aku mengungkapkan rasa-rasa rindu padamu, Bonda.

Bonda...
Sukar untuk aku luahkan,
Segala rasa rindu yang bermaharajalela dalam kalbu jiwa ini,
Jiwa yang kurasa nipis dan lemah.

Bonda...
Patutkah aku sembunyikan semua rasa kerinduan ini ?
Kerinduan untuk merasa setiap pelukkanmu, ciumanmu, dan herdiktasi nasihatmu.

Ya..
Aku rindu semua itu, bonda.

Aku rindu raut wajahmu , yang bisa aku sentuh,
Aku rindu jasadmu , yang bisa aku peluk dan genggam erat ,
Aku rindu tona suaramu , yang penuh dengan nasihat dan panggilan manjaku darimu, bonda.

Aku rindu semua itu !!!

Bonda..
Jika boleh diputarkan balik masa itu,
Pasti aku putarkan !
Untuk aku rasa segala yang rindu itu aku lepaskan..

Bonda..
Jiwaku ini lemah,
Lemah jiwa ini bonda  ,
Aku lemah menahan semua kerinduan ini..

Sungguh ! 
aku sudah lemah...

Bonda..
Aku sayang kamu ,
Aku rindu segala gerak laku mu,
Aku sayang kamu bonda!

Biarlah aku lepaskan segala kerinduan ini diatas pamplet yang coret ini,
Biar segala rasa bertatih diatasnya.

Aku harap,
Kamu dengar segala rasa kerinduan ini, bonda.

Aku sayang kamu, Bonda..

Al-Fatihah penamat coretan ku ini dan ku hadiahkan untuk mu , bonda.

Aku rindu bonda..
Aku sayang kamu bonda.

No comments:

Post a Comment