Monday 24 July 2017

#PoetryPalooza - After event.

Poetry Palooza yang pertama di Johor Bahru telah pun berlangsung pada 15hb Julai 2017 dengan jayanya. Acara penyampaian puisi dan lagu-lagu akustik telah berjaya menarik minat lebih 70 orang untuk hadir ke Embrace Hall,Johor Bahru. 

Bukan sekadar itu, tetapi #PoetryPalooza juga berjaya menjadi trending no.1 di twitter selama 5 jam pada 15hb Julai 2017. Sesuatu yang diluar jangkaan tetapi juga meramalkan sesuatu yang baru dan mendapat sambutan masyarakat terutamanya golongan muda. 

Band Irama memulakan acara dengan persembahan akustik mereka. 

Pengunjung mengambil gambar bersama beberapa pemuisi pada #PoetryPalooza


Farel Omar selaku organizer memberikan sedikit intro kepada semua yang hadir tentang #PoetryPalooza  

Antara tetamu yang hadir, cuma 35 kerusi yang disediakan dan ramai terpaksa berdiri. *pujian bagi mereka

#PoetryPalooza merupakan satu platform yang disediakan oleh De'Press Art kepada masyarakat yang berminat dengan puisi untuk melihat secara langsung bacaan puisi dari pelbagai ganre. Ruang ini juga dibuka kepada sesiapa sahaja yang ingin cuba menyampaikan puisi.


Riki Maulana- Menyampaikan satu puisi dari Rendra bertajuk "Pesan Pencopet kepada pacarnya". Boleh lihat persembahan beliau di youtube. https://youtu.be/2xU3_FhYl0o





Pengunjung merakam gambar bersama-sama organizer dan peserta #PoetryPalooza 



Untuk melihat antara persembahan puisi dan akustik bolehlah ke youtube dan cari 
"Poetry Palooza Embrace Hall" 


De'Press Art ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang sudi melibatkan diri dengan #PoetryPalooza dan menjadikan acara ini berjaya dengan cemerlangnya. 


No comments:

Post a Comment